St. Vincent & Grenadines

Z Barbadosu viedla naša cesta na ostrov Bequia, ktorý je súčasťou štátu St. Vincent & Grenadines.

Vyrazili sme v sobotu večer o 18.00 miestneho času. Ráno sme o desiatej už kotvili v krásnom zálive Admiralty bay. Vzápätí sme mali aj vyriešenú dilému, čo budeme obedovať. Miestny rybár nám totiž prišiel ponúknuť krásneho homára a tak sme neváhali. Nechali sme sa poučiť, ako ho čo najlepšie pripraviť. Znova sa raz potvrdilo pravidlo „čím jednoduchšie, tým lepšie“.

Rozhodli sme sa tváriť, že tam ešte nie sme a všetky byrokratické veci sme odložili na pondelkové ráno.

Bequia je očarujúci ostrov. Ľudia sú veľmi príjemní a na rozdiel od Barbadosu výborne zorganizovaní.

Na Bequiu sme prišli pôvodne hlavne kvôli vstupným papierom, pretože ich nebolo možné získať na každom ostrove štátu St. Vincent & Grenadines, len na niektorých a Beaquia bol jeden z nich. Zdržali sme sa pár dní, keďže nám tu bolo veľmi príjemne, poobzerali si ostrov a užili jeho pláže. Po 5 dňoch sme sa rozhodli pokračovať na Tobago Cays, kde sme mali v pláne stráviť vianočné sviatky.

Pri štarte sme zistili, že nám nefunguje automatický pilot a tak sme na chvíľu zvažovali, či neísť rovno na Martinik do prístavu a poopravovať všetko, čo je potrebné. Povedali sme si ale, že to s tým pilotom ešte chvíľu vydržíme a snáď aj on s nami, veľmi sme sa na Tobago Cays tešili a tak sme sa predsa len rozhodli stráviť sviatky zakotvení pri pustých ostrovčekoch, namiesto plného prístavu v Martiniku aj za cenu toho, že by to náš autopilot už nevydržal ani chvíľu a opustil nás (Neopustil. Síce sa tak často tváril a vymýšľal, no po mojich nekonečných, neúnavných pokusoch ho dostať predsa len do obehu, síce na 40-tý krát ale predsa, stále ustúpil…priviedol nás dokonca nie len naspäť k ostrovu Bequia vybaviť výstupné papiere, ale aj z Bequie do Martiniku, kde sa zatiaľ čo píšem tento článok, pracuje na jeho oprave, a nie len jeho).

Vďaka za toto rozhodnutie. Tento zhluk piatich ostrovčekov (Petit Rameau, Petit Bateau, Baradal, Jamesby a Petit Tabac) totiž ztelesnil moju predstavu o raji na Zemi.

Ak túžite po plávaní s korytnačkami, o krásnom podmorskom svete, o pláži či dokonca ostrove len a len pre vás, je veľmi pravdepodobné, že práve tu sa vám to všetko splní.

Petit Rameau

Ostrov, ktorému vďačíme za úžasné krytie aj pri pekne silnom vetre. Kotvili sme tesne za ním a bol to výborný výber.

Petit Bateau

Na tomto ostrovčeku nájdete miestnu reštauráciu. Je to pár stánkov, kde vám pár domácích z neďalekých ostrovov (Tobago Cays nie sú totiž obývané) ugriluje čerstvo ulovené ryby či homára.

Baradal

Ak si chcete obzrieť leguána, Baradal vám ich ponúkne hneď niekoľko. Stačí sa prinútiť vyjsť z vody von a vydať mimo pláž.  Okrem príjemnej prechádzky sa vám pohľadov na leguánov vynorí hneď niekoľko. Sú totiž naozaj na každučkom kroku. Stačí sa v tichosti pozerať do korún stromov, na slnkom vyhriaté planinky alebo kľudne len pod nohy. Je dosť pravdepodobné, že vám leguán skríži cestu.

Jamesby

Jamesby je z ostrovov Tobago Cays najmenší. Práve medzi ním a Baradalom nájdete najviac korytnačiek. Stačí sa ponoriť a objavíte ich hneď niekoľko. Na tomto mieste kotví ale aj najviac lodí a tak si treba dávať pozor a uisťovať sa, že vás prichádzajúce a odchádzajúce lode zahliadli a berú v úvahu. Plachetnice prichádzajú pomaly a tak je málo pravdepodobné, že by si vás nevšimli. Pozor si treba dávať na motorové člny a rôzne prenajaté motorové vozidla (ktoré síce na Tobago cays nenájdete, ale vo všeobecnosti pri akejkoľvek pláži), pretože riadiaci často nemá ani len potuchu, že máte prednosť a v záplave adrenalínu z rýchlosti si neuvedomujú, že sa z pod vody kedykoľvek môže niekto alebo niečo vynoriť.

Petit Tabac

Petit Tabac je od ostatných ostrovov oddelená korálovým útesom. Tento útes je prechodný na dvoch miestach, a tak sa k nemu dá dostať na lodiach, ktoré nemajú hlboký kýl. Náš kýl má 2,4 m a preto sme sa tam pre istotu nechali zaviesť miestnym člnom. Milovníci Pirátov z Karibiku podľa fotiek pravdepodobne rozpoznajú, že na tomto ostrove sa nachádza ukrytý rum. Hľadala som a hľadala, nuž veru márne…

Viac krásných záberov dych-berúcich miest si môžete pozrieť v novom VIDEU TU. Tá naša Zem nás svojou krásou neprestane prekvapovať zrejme nikdy. Tak si poďte zaplávať do nového roku s nami, aspoň takto, virtuálne ?.